ČASOPIS "UKORAK S VREMENOM"

Ukorak s vremenom (br. 56)

Cjelokupan sadržaj možete pročitati ili preuzeti klikom na naslovnicu.

 

Ukorak s vremenom (br. 55)

Cjelokupan sadržaj možete pročitati ili preuzeti klikom na naslovnicu.

 

Ukorak s vremenom (br. 53/54)

Cjelokupan sadržaj možete pročitati ili preuzeti klikom na naslovnicu.

 

 

Ukorak s vremenom (br. 51/52)

Cjelokupan sadržaj možete pročitati ili preuzeti klikom na naslovnicu.

Ukorak s vremenom (br. 49/50)

Cjelokupan sadržaj možete pročitati ili preuzeti klikom na naslovnicu.

Ukorak s vremenom (br. 48)

Cjelokupan sadržaj možete pročitati ili preuzeti klikom na naslovnicu.

Ukorak s vremenom (br. 47)

Cjelokupan sadržaj možete pročitati ili preuzeti klikom na naslovnicu.

Ukorak s vremenom (br. 46)

Cjelokupan sadržaj možete pročitati ili preuzeti klikom na naslovnicu.

Ukorak s vremenom (br. 45)

Cjelokupan sadržaj možete pročitati ili preuzeti klikom na naslovnicu.

Ukorak s vremenom (br. 44)

Cjelokupan sadržaj možete pročitati ili preuzeti klikom na naslovnicu.

Ukorak s vremenom (br. 43)

Cjelokupan sadržaj možete pročitati ili preuzeti klikom na naslovnicu.

Ukorak s vremenom (br. 42)

Cjelokupan sadržaj možete pročitati ili preuzeti klikom na naslovnicu.

Ukorak s vremenom (br. 41)

Cjelokupan sadržaj možete pročitati ili preuzeti klikom na naslovnicu.

Ukorak s vremenom (br. 40)

Ovaj jubilarni četrdeseti broj izašao je s nešto poboljšanom grafikom, a sadržaj mu je isto tako bogat i po zanimljivosti i po raznovrsnosti kao što je to već bilo i u prethodnim brojevima. Predsjednik udruge u svojoj uvodnoj riječi podsjeća s nostalgijom na iskustva proživljena tiskanjem prvih brojeva ovog glasila koji su rađeni ručno, tada postojećom primitivnom tehnikom, te ističe nastojanja i entuzijazam pok. Žarka Šoše, jednog od osnivača i dugogodišnjeg glavnog urednika koji je uložio sve od sebe da se glasilo razvija i stalno podiže svoju kvalitetu. U ovom broju, kao i u nekoliko prethodnih, obrađuje se tehnologija brodova za prijevoz ukapljenog plina, obzirom da svjetska flota ovih plinskih tankera sve više raste, jer se pojačava potreba za dobavom prirodnog plina u ukapljenom stanju morskim putem, a načini prijenosa se stalno unaprjeđuju. U časopisu su prisutne i mnoge druge teme, među kojima će svaki čitatelj pronaći neku koja će ga osobito zainteresirati.

Ukorak s vremenom (br. 39)

Slučajno se zbilo da su u ovom broju prisutna tri članaka o tematici LNG brodova, ali to ujedno ukazuje na nagli razvoj ovih vrsta brodova te na potrebu za primjereno obrazovanim stručnjacima koji će upravljati njima. Tako, osim već zahuktalog članka „Parnoturbinska postrojenja na LNG tankerima (3)“ pojavio se i članak F. Martinića koji govori o mogućoj primjeni srednjotemperaturnih i visokotemperaturnih gorivih ćelija na LNG tankerima, koje bi koristile ispareni plin kao gorivo, a dobivena toplina bi se koristila za proizvodnju pare u kotlovima. Osim toga tu je i vrlo zanimljiv članak u dva dijela braće Dvornik pod naslovom „Konstrukcijska i tehnološka obilježja Q-max LNG brodova“ koji govori o membranski tankovima za ukapljeni plin. Osim zanimljivih napisa o utjecaju na okolnu atmosferu putničkih krstaša za boravka u njemačkim lukama te o velikim projektima Transeuro i Marmaray za željezničko povezivanje južnom rutom pacifičke obale na dalekom istoku s europskim lukama na atlantskim obalama. Što se tiče povijesti našeg parobrodarstva tu je i članak novog suradnika Z. Bilića koji dopadljivo piše o peripetijama posljednjeg putovanja oceanskog veterana p/b KORČULA te, kao i uvijek, zanimljiv članak N. Dadića „Parobrod VRANJIC“.

Ukorak s vremenom (br. 38)

Sadržaj ovog jubilarnog broja časopisa (osim 75 godina od osnutka udruge i 20 godina izlaženja ovog glasila) raznovrstan je, kao i uvijek. Obrađuje brojne stručne teme, a prisutna je i većina stalnih rubrika općeg sadržaja. Tako, primjerice u rubrici „U žarištu pozornosti“ u jednoj temi pod naslovom „Quo vadis constructio navalis“ govori se o mogućim scenarijima u preobrazbi hrvatske brodogradnje koju je prijeko potrebno obaviti prije pristupa RH-e Europskoj Uniji. U drugom članku izvještavamo o 20. godišnjici djelovanja australske brodograđevne tvrtke AUSTAL poznate širom svijeta po izgradnji brojnih suvremenih aluminijskih brodova počevši od čamaca, brodica i jahti do velikih i brzih putničkih ro-ro trajekata i vojnih ophodnih brodova. Osim strogo stručnih članaka koji govore o antikorozivnoj zaštiti, zatim o prirodi, dobivanju, značajkama i uporabi raznih vrsti goriva i tvari s njima povezanih – a svrstanih po angloameričkom nazivlju, o parnoturbinskim postrojenjima na LNG tankerima, o ekonomiji odabira porivne snage za plinske tankere te o analizi stanja oštećenih zupčanika glavnog brodskog prijenosnika, tu je i nostalgični članak o putničko-teretnom parobrodu RADNIK, jedinstvenom po namjenama i životnom vijeku.

Ukorak s vremenom (br. 37)

Ovim jubilarnim izdanjem našeg glasnika obilježavamo 75 godina od osnutka naše asocijacije. Izvršni odbor i uredništvo su ovom svečanom prilikom uložili sve od sebe da održe visoku razinu glasnika i da još više poboljšaju kvalitetu. Zahvaljujući trudu autora članaka, našim čitateljima pružamo bogat izbor suvremenih tema, a zahvaljujući pojedinim sponzorima, za ovu priliku tiskali glasnik smo potpuno u koloru, što je ispalo prilično skupo. Vama koji plovite zasigurno će biti interesantno pročitati izvještaj o predstavljanju socijalne i porezne reforme za pomorce nedavno održane na javnoj tribini u Splitu, a koju su organizirali predstavnici resornih ministarstava. Hotelska konferencijska dvorana bila je dupkom puna, a pomorci i njihove supruge su, često u oštrom tonu, postavljali mnogobrojna pitanja, kritike, zahtjeve i prijedloge.

Ukorak s vremenom (br. 36)

U napisu „Budućnost dizelskih motora“ saznat ćemo kako, po svemu sudeći, „dizelaši“ ne ispuštaju svoj primat kao glavni brodski porivni strojevi, a to namjeravaju ostati i u bliskoj budućnosti, suvereno vladajući u pomorskom, ali i u cestovnom i željezničkom prometu. Tema o očekivanom proglašavanju Jadrana posebno osjetljivim morskim područjem obećava da ćemo i na taj način uspjeti sačuvati ovaj svjetski važan prirodni biser i njegovu floru i faunu. U rubrici „Pomorske i tehničke novosti“ govori se o najnovijem razvoju u području zemnog i naftnog plina, energenata koji postupno zauzimaju sve veću nišu kao relativno „čista goriva“ za brodove i automobile, čak i za čamce.

Ukorak s vremenom (br. 35)

U članku „Obrazovanje pomorskih časnika u RH“ predsjednik Udruge koji godinama govori i raspravlja o ovoj krucijalno važnoj temi donosi njegova razmišljanja o nedostacima u trenutačnom načinu obrazovanja pomorskih časnika uz brojna obrazloženja i, po njegovom mišljenju, o najboljim načinima rješavanja tih nedostataka. Pravni stručnjak Bartul Terzić piše o međunarodnoj „Konvenciji o radu pomoraca 2006“. Upravitelj stroja Neven Radovniković započinje obimnu temu pod naslovom „Parne turbine kao porivni strojevi u LNG tankera (1) koji će izaći u dva nastavka, a zatim će slijediti serija u više nastavaka pod naslovom „Parnoturbinska postrojenja na LNG tankerima“ u kojima će se podrobno opisati ta postrojenja, kao i rukovanje njima. On nije jedini od mlađih upravitelja koji izravno s brodova na kojima plove pišu članke o suvremenim brodskim postrojenjima i uređajima za naš časopis, a među njima se ističu Frane Martinić i Dušan Vukojević.

Ukorak s vremenom (br. 34)

I u ovom, kao i u prethodnim brojevima časopisa, nastojali smo se držati krilatice što je naziv ovog glasila, pa stoga informiramo o najnovijim događanjima i tehnološkim dostignućima, a volimo se prisjetiti i „starih dobrih vremena“. Pročitat ćete što se prema našim zapažanjima dogodilo u pomorstvu u nas i u svijetu, zatim što je trenutačno u „središtu pozornosti“. Pri tome nismo zaboravili ni na međunarodnu proslavu sto i pedesete godišnjice rođenja Nikole Tesle, čovjeka koji je, slobodno se može reći, svojim idejama i pameću promijenio svijet. Udruga redovito prisustvuje svim raspravama o pomorstvu i statusu pomoraca, pa ćete o tome moći više saznati u rubrici „Pomorci i njihov status i naobrazba“. Izvještavamo također o skupu u MMTPR-u u Zagrebu na kojem je izloženo stanje hrvatskog pomorskog zakonodavstva u procesu usklađenja s pravnom stečevinom Europske Unije, zatim o tematskoj izložbi u Hrvatskom pomorskom muzeju u Splitu – „Počeci splitskog brodostrojarstva, ROSSI – prvi hrvatski motori“ te o proslavi 15. obljetnice utemeljenja Hrvatske ratne mornarice.
Broj naslova: 26

Ukorak s vremenom (br. 33)

Ispada nekako da glavna događanja za ovu našu udrugu padaju u mjesecu prosincu, a broj našeg časopisa, koji izlazi uoči Sv. Nikole, ne može sadržavati vijesti iz tog perioda, pa se one pojavljuju sa znatnim zakašnjenjem u narednom broju. Među zanimljiviji stručni sadržaj možemo ubrojiti napis B. Abramova „Značajnije prekretnice u povijesti brodskog dizelskog motora“, zatim članak inženjera Stjepka Goića „Povećanje toplinske učinkovitosti velikih dizelskih motora“ te članak doktora Igora Belamarića „Poriv, propulzija, pogon“, a zanimljiv je i članak N. Radovnikovića „Brtvenica statvene cijevi – dodatno brtvljenje zrakom“, da spomenemo samo neke. Obraćamo pažnju da svakako treba pročitati Članak Ž. Medvešeka „Buđenje uspavanog kineskog diva“ te članak F. Zeljaka „Podizanje potpoljenog talijanskog LPG tankera BRIGITTA MONTANARI – najznačajniji ronilački pothvat prošlog stoljeća na Jadranu.
Tu je i izvještaj o Izbornoj godišnjoj Udruge (2005), a objavljen je i Statut Udruge. Među anegdotama ističemo „Pozdrav iz Rovinja“ o pušačkim izopćenicima.
Broj naslova: 23

Ukorak s vremenom (br. 32)

U ovom broju imali smo namjeru pisati o primjeni “Bolonjske deklaracije” na visoko školstvo u Hrvatskoj, a posebice kako će se školovanje pomoraca i STCW konvencija u to uklopiti, ako je to uopće moguće. Stav Udruge o ovom pitanju već je odavna poznat. Ne slažemo se sa mnogim dosadašnjim stavovima i rješenjima, o čemu smo govorili i raspravljali na mnogim skupovima u zadnjih desetak godina. Gledajući kako se situacija razvija, izgleda da smo bili potpuno u pravu. Tu je obilje materijala o raznovrsnim stručnim temama, obljetnicama, pomorskoj regulativi, obnovljivoj energiji, ro-ro tankeru, brodskim zalihama goriva, a ima dosta anegdota, putopisa itd. Uostalom, povirite u priloženi sadržaj. U rubrici „In Memoriam“ objavljujemo kraće napise o životu i radu dvojice istaknutih i zaslužnih članova ove Udruge a to su: Žarko Šošo, kreator i dugogodišnji urednik ovog glasila, čovjek širokog obzorja i velikog znanja te inženjer Velimir Ozretić, plodonosni suradnik u našem glasilu i istaknuti stručnjak u području brodogradnje i brodskih strojeva i uređaja. Neka počivaju u miru!
Broj naslova: 18

Ukorak s vremenom (br. 31)

U prostoriji za sastanke tajništva naše Udruge popriličan je broj naprava, dijelova i eksponata iz naše struke. Jedan uređaj posebno mi je drag a to je telegraf u strojarnici. Podsjeća me na vrijeme provedeno na brodu u strojarnici – na mnogobrojne manovre, prekrete, upućivanja, čekanja da zrak prođe kroz uputni ventil. Jedno oko leti na indikator smjera okretaja, drugo gleda manometar ulja, osluškuješ je li se uputio kompresor zraka, riječju: hvata me nešto slično profesionalnoj nostalgiji. Nastavljamo i dalje s uvrštavanjem brojnih stručnih članaka veoma raznolikog i zanimljivog sadržaja. Kao primjer istaknimo članak D. Vukojevića: „Dijagnostika stanja kotla preko rezultata analize kotlovne vode“, te rubriku „Iz brodske prakse“ u kojoj je članak N. Radovnikovića „Naknadna ugradnja (retrofit) PC prstenova u košuljice cilindara na M/V CMA CGM RODIN“ i članak N. Berkovića „Popravak košuljice motora na brodu“. Zanimljiv je i članak Ž. Medvešeka „Vodeni zid“ (Tsunami).
Broj naslova: 21

Ukorak s vremenom (br. 30)

Dosadašnjih 250 članaka u 30 brojeva plodonosni je učinak svih koji su sudjelovali u pisanju priloga za ovaj časopis, kao i oni koji su, odričući se svog slobodnog vremena, sudjelovali u pripremi, prijelomu, grafičkoj opremi, tiskanju i raspodjeli glasila koje se danas tiska u 800 primjeraka. U Nacionalnu sveučilišnu biblioteku u Zagrebu šalje se 9 primjeraka svakog broja našeg glasila, a u lokalnu Sveučilišnu biblioteku dva primjerka. I ovaj jubilarni trideseti broj kojega smo ovom prigodom ukrasili s nekoliko lijepih ilustracija u koloru također obiluje mnogobrojnim stručnim, informativnim i zabavnim člancima naših vrsnih suradnika, koji su svojim kvalitetnim prilozima doprinijeli da se obilježi ova prigoda izlaženja 30. broja glasnika. Objavljujemo i kraće osvrte na život i rad dvojice preminulih velikana naše struke i to inženjera i voljenog profesora Rudija Radaljca i Bakaranina Milorada Gotiera, brodostrojara i neumornog poticatelja i organizatora brodostrojarskog udruživanja u nas. Posmrtno slovo napisali smo i za našeg dugogodišnjeg i radišnog pregaoca, jednog od osnivača i zaslužnog člana udruge, nezaboravnog Ivana Wernera, popularnog Lalu.
Broj naslova: 23

OSTALE PUBLIKACIJE

monografija

Monografija 1969 – 1999

Svrha ove skromne jubilarne publikacije je u tome, da se svi sudionici naših prethodnih druženja i današnje udruge, upoznaju s minulim vremenom i događajima u ovom burnom stoljeću.
Broj naslova: 13

rjecnik

Rječnik

RJEČNIK AKRONIMA, vrijedna i tražena knjiga.
Autor, član udruge UPSS, gosp. Boris Abramov.
Broj naslova: 1

Mjerne jedinice u brodostrojarskoj praksi

džepni priručnik